Fish River Canyon

De kampeerplek bij de Fish River Canyon De kampeerplek bij de Fish River Canyon

Dag 15: zaterdag 23 juli

De volgende dag zijn we weer vroeg vertrokken richting Fish River Canyon. Als tip hadden we van een landgenoot een kaartje gekregen met een mooie Lodge erop. Helaas was het getekende kaartje niet helemaal correct, zodat we 200 km verkeerd zijn gereden. Net voor de schemering, kwamen we bij de afslag voor de Grand View Lodge. Aangekomen bij de lodge (dachten we) bleek de camping 14 km verderop te liggen (op hetzelfde stuk land!). De eigenaar (Louis) bracht ons wel even. Onderweg moesten we nog een paar keer stoppen om een sprinkhaan van de gewisse dood te redden, de struisvogels met zes kleintjes en zeldzame mountain zebra's te aanschouwen.

De rand van de Fish River Canyon met uitzicht op de Lodges en het restaurant De rand van de Fish River Canyon met uitzicht op de Lodges en het restaurant

Aangezien er helemaal niemand op de camping of in de lodges zat, mochten we gebruik maken van de toilet en douche van één van de Lodges. De tent stond aan de rand van de Canyon! Aan de overkant van de Canyon konden we het officiĆ«le uitzichtspunt van het Fish River Canyon National park zien. (veel drukker uiteraard)

We mochten van Louis ook nog gebruik maken van het restaurant (sleutel lag onder de deurmat) om te koken en te relaxen, want het zou de komende twee dagen toch niet gebruikt worden. Na een biertje reed hij weg en hebben we anderhalve dag geen ander menssoort meer gezien! 's Avonds in het restaurant ons potje gekookt en van het uitzicht genoten.

Louis vertelde ons overigens nog dat hij de Lodge verder gaat ontwikkelen, met meer huisjes op de rand van de Canyon. Voor toekomstige bezoekers een aanrader!

Kokusboom bij de Fish River Canyon Kokusboom bij de Fish River Canyon

Dag 16: zondag 24 juli

Het woei behoorlijk vannacht, maar de heerlijke warme douche maakte alles weer goed. We voelden ons de koning te rijk, op het terras van het restaurant. Erg onwerkelijk.

Na ontbijt hebben we een wandeling van een uur of vijf gemaakt. Langs/over de rand van de canyon. Mooie kokerbomen en cactussen gezien en natuurlijk het geweldige uitzicht over de canyon zelf.

Cactussen bij de Fish River Canyon Cactussen bij de Fish River Canyon

's Avonds hebben we een potje pool gespeeld, maar toen Esther binnen 10 stoten de zwarte bal al drie keer had weggespeeld, hielden we het maar voor gezien en zijn we een boekje gaan lezen.

Facts & Figures
Route
Camping

C27, C14, B4, D0459, D0463
Konkiep Lapa Rest Camp (tussen Helmeringhausen en Bethanie)
Grand View Lodge (Westkant van de Fish River Canyon)