Emile's Reisverslagen
Namibië

Windhoek

WindhoekWindhoek

Dag 19: woensdag 27 juli

Vanochtend de tent voor de allerlaatste keer ingepakt, slaapzakken eruit gehaald en de auto min of meer schoon/leeggemaakt. Vervolgens zijn we naar Windhoek gereden, waar we de auto (vooral een barst in Emile zijn hart) toch echt moesten inleveren. Helaas een flinke ster in de voorruit: extra betalen dus...

Een hotel zoeken was nog lastig, want alles was op de één of andere manier vol. Na twee budgetlocaties deden we een poging in de mid-range. Eerste hotel was ook vol, maar de eigenaar was wel zo aardig om even voor ons rond te bellen. Uiteindelijk hebben we onderdak gevonden in Tamboti, met een bijzonder aardige gastheer en gastvrouw. 's Avonds natuurlijk lekker uit eten geweest.

Waarschuwingsbord bij de Cathedraal van WindhoekWaarschuwingsbord bij de Cathedraal van Windhoek

Dag 20: donderdag 28 juli

Windhoek blijkt een leuke stad. Nog geen 100 jaar oud, maar erg relaxed en niet te vergelijken met bijvoorbeeld Swakopmund. Luxe is ook lekker (sushi als lunch). Vandaag hebben we een stadswandeling gemaakt en hebben we twee musea bezocht: het National Museum Namibia (waar je kan zien hoe Namibiƫ zelfstandig is geworden en hoe de Duiters vroeger met het land omgingen) en het National Transport Museum boven het 'dutch style' station. Uiteraard hebben we ook nog gewinkeld. Esther heeft zichzelf een meters hoge giraf laten aansmeren. Wordt lachen morgen in het vliegtuig.

South African Airlines staakt overigens, zodat we nu een eerdere vlucht hebben omgeboekt gekregen rechtstreeks vanuit Windhoek naar Munchen. Vanaf daar vrij snel naar Amsterdam. Een stuk sneller dan de originele vlucht via Johannesburg, maar wel 's ochtends vroeg i.p.v. 's middags. We mogen blij zijn dat we dit meteen geregeld hebben, want zoveel mogelijkheden zijn er niet om in Windhoek met het vliegtuig weg te komen.

's Avonds na het shoppen een Taxi genomen naar Joe's Beerhaus. Foute tent (skihut niveau), maar ook wel weer erg grappig. Wel lekker (en veel) gegeten in ieder geval.

Uitzicht over WindhoekUitzicht over Windhoek

Dag 21: vrijdag 29 juli

Gisteravond was ons ontbijt al gebracht (incl. waterkoker) zodat we nog snel wat konden eten voor vertrek. De autoverhuurder bracht ons naar het vliegveld. Het inchecken ging erg chaotisch (overvolle vlucht natuurlijk). We vertrokken ook te laat, aangezien er geen eten was voor de omgeboekte South African Airways passagiers. Gelukkig kwamen er over het asfalt op een gegeven moment twee Afrikanen aanrennen met een trolly eten :-)

In Munchen onweerde het behoorlijk, zodat onze vlucht daar met 2 uur vertraging vertrok. Om 0:30 uur landen we op Schiphol en werden we gezellig onthaald met Frans Bouwer muziek, aangeboden door de pasagiers van de eveneens net gelande vlucht uit Tenerife. We waren weer terug in Nederland..